4t

FUNGA ALAFIA

Funga alafia,
ashay, ashay.


Funga alafia,
ashay, ashay. 



Es tracta d’una dansa de “benvinguda” tradicional de l'oest d'Africa que té una lletra molt senzilla d’aprendre. Alafia és una paraula que designa salutació i ashay es refereix a "tenir salut i pau".

A l'aula hem treballat les notes i el ritme, on hem conegut la síncopa de negra. També hem començat a crear una percussió corporal per petits grups i ho hem mostrat a la resta de companys. Aquesta cançó la treballarem amb els instruments de guitarra i piano. 







NADALES A LA RESIDÈNCIA D'AVIS

Aquest dilluns, 17 de desembre, els alumnes de 4t vam anar a desitjar bones festes a la residència d'avis cantant-los unes cançons tradicionals catalanes i castellanes. Després els vam regalar una postal que havíem preparat amb molta estima.  

Ha sigut una trobada molt bonica i emotiva.

Aquí podeu veure algunes fotografies! 







La nit de reis



Sortirem al carrer,

veurem la cavalcada,

esperant els tres Reis,

preparem l’arribada.

Primer el patge reial
que va recollint cartes,
ell va al capdavant
de tots els carruatges.

Sempre recordarem la nit de Reis,
la que és més esperada.
Sempre recordarem la nit de Reis,
la que a tots els nens agrada.

No hi pot faltar Melcior
amb una barba blanca,
sembla el més gran de tots,
duu or a la butxaca.

Després vindrà en Gaspar
de cabellera rossa,
de taronja vestit
i encens a la bossa.

Sempre recordarem la nit de Reis...

Per últim Baltasar,
que té la pell morena,
porta mirra i regals,
mireu que n’hi ha de tota mena!

Sempre recordarem la nit de Reis... (x2)




Swing de la pau

Com que a classe estem treballant la música swing, avui hem començat a aprendre aquesta cançó.  Fixeu-vos bé en la lletra i el missatge que ens transmet, només entre tots podrem aconseguir un món millor.






Montserrat Cavallé

La setmana passada vam estar parlant de la classificació de les veus, i vam poder veure en vídeo dos cantants molt reconeguts per la seva veu: la soprano Montserrat Caballé i el tenor Luciano Pavarotti. 
Just aquest cap de setmana ens hem assabentat de la pèrdua de Montserrat Caballé, ja malalta des de feia uns mesos. Aquí us deixo uns vídeos perquè pugueu escoltar la seva magnífica veu. 


 Oh mio babbino caro


 Montserrat Caballé i Freddy Mercuri




EL SWING

El swing és un estil de jazz que va néixer a la dècada dels '30 i que es caracteritza per un augment en la quantitat i varietat d'instruments. D'aquí neixen les Big Bands.

A classe hem treballat l'obra Minnie the Moocher, de Cab Calloway.





AGRUPACIONS VOCALS:

Un cor és una agrupació de persones que canten. Poden ser:


Els cors mixtos estan formats per homes i dones i les seves veus es classifiquen segons si són més greus o més agudes:





 CANTAR "A CAPELLA"

La música a capella és un estil de música vocal que s'interpreta sense cap acompanyament instrumental. A la classe vam poder conèixer els Vocapeople, un grup de música que canta a capella! Fixeu-vos bé, encara que sembla que hi ha una bateria ho fan ells amb la boca!




LES NOTES DE L'ESCALA

Recordeu d'anar repassant les notes de l'escala! Teniu els jocs interactius aquí al bloc. També hi ha les notes DO, MI i SOL que ens serveixen de referència per conèixer les altres.






AMB LES MANS POTS REPICAR


Aquí teniu la primera cançó del curs!! Quan la sapiguem molt bé la farem a cànon!! 


Amb les mans pots repicar
 Joaquim Miranda (cànon a 3 entrades)


Amb les mans pots repicar. (bis)
I amb els dits dos tocs. (bis)
I si vols cridar ben fort només cal fer-ho així, ei! (bis)




- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


CLASSE OBERTA INSTRUMENT

El dimarts 19 de desembre els nens i nenes de 4t van fer una sessió oberta del projecte d'instrument en el que participen. 

A continuació podeu veure els vídeos dels concerts. 
Esperem que us agradi :)

Vídeo concert grup 1

Vídeo concert grup 2



 
NO DUBTARIA


Nois i noies de 4t, aquí teniu el karaoke de la cançó de Nadal :)




PROJECTE D'INSTRUMENT: PERDUTS EN LA IMMENSA MAR BLAVA




PROJECTE D'INSTRUMENT: SPLENDENS CEPTIGERA



Dansa:






PROJECTE D'INSTRUMENT: DANSA S. XVI - CLAUDE GERVAISE 



PROJECTE D'INSTRUMENT: SCHIARAZULA MARAZULA



Com la ballarem nosaltres mentre toca l'Escola Olivera:





PROJECTE D'INSTRUMENT: FRÈRE JACQUES







INTERCANVI MUSICAL AMB MALAWI

Com cada any, els alumnes de 4t van poder fer un intercanvi musical amb uns nois i noies de Malawi (Àfrica). Després, vam aprofitar per esmorzar i jugar junts i al migdia l'Ariadna els va preparar una sorpresa amb el grup de la Coral. 

Ha sigut difícil resumir les emocions de tot un dia en només 10 minuts, però creiem que ho hem aconseguit. Aquí teniu el vídeo:



Petits Músics del Món és una ONGD catalana que realitza projectes de sensibilització i cooperació cultural a través de la música, centrada principalment en l’educació de nens/es i joves. 


En l’àmbit de la cooperació treballen a Malawi, un dels països més desfavorits de l'Àfrica. Per altra banda, sensibilitzen al món occidental per a aconseguir una societat més conscient i responsable i organitzen jornades d’intercanvi cultural amb alumnes d'ambdós països a fi de posar en contacte dues realitats molt diferents.  



PROJECTE INSTRUMENT: MONESTIR

Famílies! Estem preparant un superprojecte juntament amb les escoles Turó de Can Mates i Olivera!

L'1 de febrer vam anar al Monestir a veure el claustre i els capitells. Aquí comença la nostra inspiració per fer un projecte artístic que finalitzarà a finals de maig. 

De moment us presentem la Teresa Lagarreta, escutora de fang que vindrà a l'escola a fer-nos un taller. 




BALL DEL ROGLE




DINS LA FOSCA



Dins la fosca, tot d’una, sobre el tronc d’un vell pi,
s’enfilava la lluna com el punt de la <<i>>.

O-la-rà diria, o-la-rà-dió!
O-la-rà diria, o-la-rà dió!
 





CLASSE OBERTA INSTRUMENT
Aquest dimarts els nens i nenes de 4t van fer una sessió oberta del projecte d'instrument en el que participen. 
Durant aquest primer trimestre hem treballat la cançó de "El trineu". Des de la classe de música hem après la lletra i les notes. A la sessió d'instrument s'ha reforçat aquesta part, així com la diferenciació entre estrofa i tornada.
Cliqueu la fotografia per veure el vídeo. Esperem que us agradi!
Grup 1

Grup 2
NADALES A LA RESIDÈNCIA D'AVIS

Aquesta setmana hem anat a desitjar bones festes a la residència d'avis i també els hem cantat unes quantes cançons.

Al acabar, nosaltres els hem regalat uns cançoners que havíem preparat  i ells ens han donat una decoració de Nadal per a la classe. 

Ha sigut una trobada molt bonica i emotiva.

Cliqueu la imatge per veure les fotografies:


https://goo.gl/photos/ChuFSouaCfpMddj1A






SENSE TU






 EL TRINEU

Partitura de EL TRINEU creada amb el Noteflight. Si li costa carregar-se, cliqueu aquí


PERCUSSIÓ CORPORAL

La setmana passada vam aprendre uns ritmes amb percussió corporal i els hem ballat a través de la cançó Lazy Song, de Bruno Mars. El primer dia ens va costar molt, però avui ja no ha costat tant... poc a poc ens sortirà molt bé!

Cliqueu a l'enllaç per veure'ns ballar:



Aquest és el youtube amb la música:






PROJECTE INSTRUMENT

Hola famílies!

Avui ha començat el projecte d'instrument! Com sabeu, cada dimarts vindran uns professors de l'escola de música Victòria dels Àngels a fer una iniciació a l'instrument durant 30 minuts als alumnes de 3r i 4t. Aquest projecte va relacionant amb tot el contingut que es dona a l'àrea de música i permet posar en pràctica els coneixements apresos. 

Aquí us deixem unes fotografies de 4t:

https://photos.google.com/share/AF1QipMl_0yBW-N1aWU1Tzez9c36r9GYyQgCXpOqElfUxoKa2AMiAvJMVFY03KuR4NVoiQ?key=OE9iMk41cEJEb1ZrWlhsdVRLQ0ZKNlZmVWk0b3B3




JA HA ARRIBAT LA TARDOR

Lletra i música: Noé Rivas

 Ja ha arribat la tardor
vestida de groc i marró,
cauen branques, cauen fulles,
que després trepitgem tots.


Ja ha marxat la calor
vent i pluja se l’ha endut
nits més llargues, més silenci
flaires que recordem tots.


La natura ens durà
pomes i raïm del bo,
molts bolets, també castanyes
que ens agraden molt a tots.


Ja ha arribat la tardor
vestida de groc i marró,
ara anem a passejar
que això agrada a tothom.







---------------------------------------------------------------------------------------------------------



CAMINS

Cançó de comiat pels nens de 6è





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



PETITS MÚSICS MALAWI


Els alumnes de 4t van participar en un taller organitzat per l'ONG Petits Músics del Món. Durant un matí, el cor infantil Hear Us de Lilongwe va venir a l'escola i vam fer un intercanvi de danses tradicionals catalanes i africanes. Després vam fer un esmorzar compartit al pati i van passar la resta del matí amb altres grups de l'escola. 

Ha sigut una experiència molt gratificant i esperem poder-ho repetir l'any que ve! 

 Si voleu conèixer millor el projecte de Malawi, podeu entrar a la web www.petitsmusics.org















-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



MÚSICA DE CAMBRA:


 El nom canvia segons el número de músics que toquen:
DUET: agrupació musical de dos músics.
TRIO: agrupació musical de tres músics.
QUARTET: agrupació musical de quatre músics.
QUINTET: agrupació musical de cinc músics.

Duet


Trio de corda i vent




 Quartet i Quintet de corda




 Quartet i Quintet de vent





Quartet i Quintet de metall
 



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




 EL CAVALL PETIT



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





CONEIXEM L'ORQUESTRA



ÉS UNA AGRUPACIÓ FORMADA PER UN GRAN NOMBRE D’INSTRUMENTS DE DIFERENTS FAMÍLIES: CORDA FREGADA, VENT FUSTA, VENT METALL I PERCUSSIÓ. EL DIRECTOR ÉS L’ENCARREGAT DE DIRIGIR LES INTERPRETACIONS MUSICALS.
 
Coneixem l'orquestra




Hi ha diferents tipus d'orquestra:



Orquestra simfònica: Una orquestra amb molts instruments.



Orquestra de cambra: Una orquestra amb pocs instruments. 



Orquestra de corda: Els instruments que hi ha són de corda.


Orquestra de vent: Els instruments que hi ha són de vent. 


Orquestra de percussió: Els instruments que hi ha són de percussió.






A vegades a les orquestres hi ha un instrument que és el protagonista, d'aquest músic/instrument s'en diu SOLISTA i la música que interpreta se'n diu SOLO.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


DINS LA FOSCA

Dins la fosca tot d'una
sobre el tronc d'un vell pi
s'enfilava la lluna
com el punt d'una I

Olará diria
olará dió
olará diria
olará dió



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


GRUP DE FOLK



Un grup de folk és un grup musical que es dedica a tocar i donar a conèixer músiques tradicionals. Els instruments també solen ser propis de la cultura popular


Folklore significa "el coneixement del poble".





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



LA GRALLA I EL GRUP DE GRALLERS

La gralla és un instrument Català de vent fusta. Les gralles (el grup de grallers), juntament amb els tabals, (instruments de percussió) tradicionalment acompanyen balls com el ball de gitanes i als castellers. La gralla està formada per:

  • Cap: és la part superior on es col·loca a pressió el tudell amb la canya.
  • Tub: part situada entre el tudell i la canya o inxa.
  • Tudell: és un tub cònic de metall en el que s'hi superposa la canya o inxa.
  • Canya o inxa: està formada per dues pales de canya simètriques però independents, unides entre si per fil o filferro.
  • Cos: és la part central de l'instrument, on hi ha realitzats sis forats en la part davantera i un en la posterior, situat aproximadament entre els dos primers davanters.
  • Campana: és la part final; i actua com un amplificador natural i té un forat a dreta i esquerra.

GRALLA                                                                              TABAL



El grup de grallers solen acompanyar als castellers.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LA COBLA

La cobla és una agrupació musical típica de Catalunya que tocava música tradicional catalana, sobretot sardanes. Avui en dia també toquen altres peces més modernes.

Està formada per 11 músics i 12 instruments. Quasi tots pertanyen a la família del vent, menys el tamborí que és de percussió i el contrabaix que és de corda.

Aquí teniu un link amb un joc: primer heu d'escoltar tots els instruments i veure a on estan col·locats. Després heu de clicar l'instrument que us demanin!

La cobla


La cobla bàsicament interpreta sardanes i músiques populars.
La sardana és la dansa més popular de Catalunya. Es balla formant una gran rotllana amb un nombre indeterminat de participants.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------



TUMBAI
 

 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EL VAIXELL

Aquí teniu la cançó del vaixell! 

Fixeu-vos bé quins compassos es repeteixen! Ànims! 



Aquí teniu l'audio! ÉS BASTANT RÀPID!! PRACTIQUEU SENSE LA MÚSICA! Un cop us surti molt bé, podeu provar de tocar amb l'audio :)





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------



COM HEM DE TOCAR LA FLAUTA?



 Aquí teniu com hem de col·locar els dits per tocar cada nota. 

Recordeu! La ma esquerra a dalt i la dreta abaix!






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


EL PICAPEDRER

Ja hem tocat la nostra primera cançó amb la flauta! 
Durant aquesta setmana l'heu de repassar. 




Aquí teniu l'audio:





 I escolteu com toca el Josep la cançó!









-------------------------------------------------------------------------------------------------

CURS 2014-2015





TALLERS DE MALAWI

Els alumnes de 4t van participar en un taller organitzat per l'ONG Petits Músics del Món. Durant un matí, el cor infantil Hear Us de Lilongwe va venir a l'escola i vam fer un intercanvi de danses tradicionals catalanes i africanes. Després vam fer un esmorzar compartit al pati i van passar la resta del matí amb altres grups de l'escola. 

Ha sigut una experiència molt gratificant i esperem poder-ho repetir l'any que ve! 

 Si voleu conèixer millor el projecte de Malawi, podeu entrar a la web www.petitsmusics.org


Aquí teniu un resum de l'experiència:





 


VOLA COLOMETA

Vola ra la vola, vola ra la vola (bis)

Vola colometa, vola cap al cel,
que la primavera ja ve de camí.
Digue-li a sant Jordi que ens porti bon temps,
que l’hivern és fred i no m’agrada a mi.

Vola colometa, vola cap al cel
i no t’entretinguis en tot el camí.
Digue-li a Sant Jordi que ens porti bon temps,
que l’hivern és fred i no m’agrada a mi.

Vola ra la vola, vola ra la vola (bis)

Vola colometa, vola cap al cel
des de les teulades et veurem partir,
Digue-li a Sant Jordi que tenim molt fred,
que no se n’oblidi dels que som aquí.

Vola, vola, vola cap al cel
vola, vola, vola sobre el riu,
vola, vola, vola que se’n va l’hivern,
vola, vola, vola que ja ve l’estiu.







AMICS DE MALAWI
 Ja sabem la data! Els nois i noies del cor infantil Hear Us de Lilongwe de Malawi vindran a veure'ns el dimecres 29 d'abril! Us penjo les músiques de les danses per poder practicar a casa. 

BALL DE CASCAVELLS 

 



EL VIROLET 



WEB PER TOCAR LES CANÇONS AMB LA FLAUTA


FLAUTA



 

ROCK AGE

Recordeu els moviments a cada estrofa!!!  :)




PROJECTE MALAWI


Els alumnes de 4t participen amb el projecte "Petits Músics del Món" promogut pel pla de dinamització de Sant Cugat. En una primera sessió la Jéssica ens va explicar on està Malawi i ens va donar unes cartes en blanc perquè escrivim als nens d'una escola d'allà. 

Cap al mes d'abril, vindran un grup de joves de Malawi a l'escola i tots junts compartirem cançons i danses tradicionals dels nostres països.








 






















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada