2n


COMENCEM A PREPARAR LA CANTATA

" Boix el bruixot!!!

Aquest any ens toca preparar una cantata ben xula sobre un bruixot al que no li agrada gens que les ciutats estiguin dividides per muralles i per colors. Què passarà? Ho descobrireu a l'abril al Teatre- Auditori on podreu anar a veure als vostres fills i filles actuar. Serà tot un espectacle!




COMENCEM A PREPARAR LA CANTATA!!


Aquest any els alumnes de 2n anirem a l'abril a l'Auditori de Sant Cugat i farem una cantata anomenada "La Clàudia sol té un do". Ja hem començat a preparar-la. Us deixem la lletra, així podreu repassar-les a casa. Anirem afegint cançons a mesura que les anem treballant a classe.

En el següent enllaç podeu trobar els vídeos de les cançons per poder assajar-les amb música, així com les bases musicals.

vídeos:
https://sites.google.com/site/personalantonimiralpeix/la-claudia-sol-te-un-do/videoteca

 

bases musicals (entrar dintre de la carpeta "So de la Cantata"

https://sites.google.com/site/personalantonimiralpeix/la-claudia-sol-te-un-do/zona-d-assaig

 

1.       La Clàudia Sol


Jo sóc, la Clàudia de les claus
que dringuen tot el dia,
la que les penja en els seus claus
i els dóna l’alegria.

I duc tirabuixons bufons
en comptes d’una trena,
i sabatetes amb talons
com una bona nena.

Jo sóc, la Clàudia de les claus
que dringuen tot el dia,
la que les penja en els seus claus
i els dóna l’alegria.

Dec ser la clau que obre més panys,
la de penjar a la porta,
la que té vida d’anys i panys
i la salut més forta.


Jo sóc, la Clàudia de les claus.

2. El Do (cànon)


Com sap tothom al meu voltant,

jo tinc el do d’anar al davant.

Tinc ànima de comandant

i faig marxar el que viu dubtant.

I déu ni do si sóc brillant

quan vull portar la veu cantant.
Perquè, sabeu?, gent xica o gran,
jo tinc el vell poder del cant

Jo, jo tinc un do
Jo, jo tinc un do



3.       Fa (Salsa / Txa-txa-txa)


I per què no faig dringar

aquest nom, aquest nom

que estic cert que ha d’agradar

A tothom, a tothom?



Jo dec ser si fa o no fa

com tothom, com tothom

a pesar del so que fa

el meu nom, el meu nom.



I per què no faig dringar...



Senyoreta, vull cridar

el meu nom, el meu nom

per poder sentir com fa

bé a tothom, be a tothom!



I per què no faig dringar...


4. Si bemoll (heavy/rock)

Ni sí ni no ni ni:
 no, no, no sóc així.
       Si sóc un si o no
fa de mal dir, senyor.
Ni sí ni no, ni ni:
sí, sí, jo sóc així
Ni sí ni no ni ni.

* Sona música (improvisacions dels instruments) 
Ni sí ni no ni ni:
no, no, no sóc així.
No sóc un trist be moll
jo sóc un si bemoll.
Ni sí ni no, ni ni:
sí, sí, ja us dic que sí.
Ni sí ni no ni ni.

Ni sí ni no ni ni.

5.       Silenci (cànon)

És el xicot més reservat
de tot el barri i la ciutat.

Més fràgil que la porcellana
té por del nang d’una campana

I és que es tan fi i tan delicat
que si el crideu ja l’heu trencat.

*La primera volta la cantem tots junts tota seguida, la segona volta la farem a cànon.

6.     La (Sardana)

Canteu sempre la la la
la cançó que fa ballar,
la la la que fa xalar,
la que fa la la la la!

Si sabeu la la la la
la que sempre fa xiular
la la la que fa saltar
no deixeu de cantar-la.

Soneu sempre la la la
la tornada d’engrescar
la la la de celebrar,
la que fa la la la la!

Si sabeu la la la la
la que sempre fa xiular
la la la que fa saltar
no deixeu de cantar-la.

Soneu sempre la la la
la tornada d’engrescar
la la la de celebrar,
la que fa la la la la!


7.       Re *

Ser re o no re, vet a qui el què.

Va anar de què que no fos re:
Va anar de què que no fos re:

No vaig poder trencar l’alè,
Ni em vaig saber quedar serè.
És que hi ha re com saber el què?

No vaig poder trencar l’alè,
Ni em vaig saber quedar serè.
És que hi ha re com saber el què?

Ser re o no re, vet a qui el què.

*La primera i la última frase són recitades no cantades. Les altres tres estrofes es fan seguides dues vegades. 

8.       Mi *

Què deu ser el que em passa a mi,
que a tota hora vull ser jo?
Què de ser el que em passa a mi,
que a tota hora vull ser jo?

Però com podré ser jo,
si a tot hora em diuen mi? (x4)

*Es repeteix dues vegades sencera


9.       Sol

Visc amb tanta companyia
que no estic mai sol,
ni tan sols quan algun dia
duc vestit de dol.

Quan encaro porteria,
sempre marco gol,
i, amb la meva gosadia,
enlluerno el sol.

10.       Les figures

Rodona, blanca o negra
canvia molt la vida
si dus la barretina
de l’una o l’altra mida.

Rodona, blanca o negra
no pots tornar endarrere
si vas per la cuneta
al pas de la corxera

Rodona, blanca o negra
si et poses una semi,
tots els companys de cursa
diran  a cor “Anem-hi!”

Rodona, blanca o negra
Rodona, blanca o negra

Rodona, blanca o negra
canvia molt la vida
si dus la barretina
de l’una o l’altra mida.
 

11.       El ball de Sant Ferriol

Jo i el pastor
que vivíem d’amoretes;
Jo i el pastor
Que vivíem de l’amor.

Ara ve Sant Ferriol,
ballarem si Déu ho vol,
el qui toca el tamborino
ha perdut el flabiol.

Era un pastor
que en tenia tres ovelles,
era un pastor
que tenia un penelló

Ara ve Sant Ferriol,
ballarem si Déu ho vol,
el qui toca el tamborino
ha perdut el flabiol.

12. Les paraules i les notes
(Ho diem parlat. Nosaltres fem el que està en negreta i subratllat)
Paraules, notes
S’acosten, s’allunyen
Paraules, paraules
Notes, notes
S’acosten, s’allunyen
És el ball, de la cançó

(cantat i tots)
Les paraules i les notes que s’escriuen al paper
són la gresca i l’alegria de l’escola i el carrer.
Les paraules surten vives de la boca de tothom,
i les notes se’ls abracen demanant que el posis nom.

Les paraules i les notes descobreixen nous camins
i s’hi perden i es transformen tant per fora com per dins.
Les paraules i les notes fan un pas i un saltiró;
tant s’acosten com s’allunyen en el ball de la cançó.

Faci sol o faci lluna,
la cançó que fa niu al vent;
canti ocell o canti branca,
tot es mou al seu accent. (x2)

Les paraules i les notes que s’escriuen al paper
són la gresca i l’alegria de l’escola i el carrer.
Les paraules surten vives de la boca de tothom,
i les notes se’ls abracen demanant que el posis nom.

Les paraules i les notes descobreixen nous camins
i s’hi perden i es transformen tant per fora com per dins.
Les paraules i les notes fan un pas i un saltiró;
tant s’acosten com s’allunyen en el ball de la cançó.

Faci sol o faci lluna,
la cançó que fa niu al vent;
canti ocell o canti branca,
tot es mou al seu accent. (x2)


(Ho diem parlat. Nosaltres fem el que està en negreta i subratllat)
Paraules, notes
S’acosten, s’allunyen
Paraules, paraules
Notes, notes
S’acosten, s’allunyen
És el ball, de la cançó (aquesta frase final és diferent, més llarga)

EL CONCERT DE NADAL S'APROPA...

I ja estem preparant les cançons que cantarem.

Aquest any, ens convertirem en uns roquers amb molt de ritme!!
Aquí teniu el vídeo per escoltar-la i assajar-la si us ve de gust. La lletra la teniu a la classe i podeu portar-vos-la quan volgueu a casa. Recordeu, però, que no la farem taaan ràpida :)




QUÈ HEM APRÈS I POT SORTIR A LA PROVA?


1. La diferència entre la pulsació i el ritme
La pulsació és el cor de la cançó, batega sempre igual (pot anar més ràpida o més lenta) i no es para ni a les pauses ni en els silencis.

El ritme, en canvi, és diferent en cada cançó. L'escric amb les negres, les blanques, els silencis de negra i les corxeres. 

2. Ritmes que hem de saber com es diuen i quantes pulsacions valen. Haurem d'omplir compassos amb aquests ritmes i també de reconèixer quin ritme està sonant tot fent un dictat de ritmes.


3. Reconèixer les notes do, mi, sol i la. (Potser haurem d'escriure quines notes apareixen en el pentagrama, potser apareixeran el nom de les notes i les haurem de dibuixar en el pentagrama).


4. Saber quin instruments són els següents i a quina família pertanyen: FAMÍLIA DE CORDA.
També cal saber com sonen. Podeu buscar audicions d'aquests instruments al youtube.


arpa



guitarra

piano

contrabaix

violí





MOLT BONES VACANCES PETITS MÚSICS!





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 CANTATA 2016 - "EL FOLLET VALENT"

FELICITATS A TOTS ELS NENS I NENES DE 2n PER AQUESTA MAGNÍFICA CANTATA!!! HO VAU FER FANTÀSTIC!!




Cliqueu a la imatge per a veure el vídeo de la cantata.

http://www.cugat.cat/tv/escoles/queiqui/6133


Aquí podeu escoltar els audios amb veus i sense veus



Aqui teniu les lletres de les cançons:


SÓC EL FOLLET
   (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll


Ara escolteu la història del follet
savi sense por, menut i despert.
Sóc el follet, sol en mig de la nit,
Busco la pau, vinc a fer nous amics.


SEMPRE ALERTA
    (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll


Jo que sóc a tot arreu,
sempre estic alerta dins del bosc,
tant de dia com de nit,
els animalets em poden trobar aquí.

Sempre duc al meu sarró,
unes castanyetes de la sort,
si les llenço d´un sol cop,
el perill s´esborra, ai! Ves quin tresor.

Quan tinc ganes de sopar
prenc una fulleta de la col,
si després em ve la son,
faig sonar campanes dins del meu bressol.


FLIC-FLAC-FLOC 
   (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll


Flic-flac no puc volar, que flic-flac-floc em pesen les ales
au! veniu-me a ajudar, l’aigua se’m vol empassar.

Amic follet valent, mostra els teus encantaments.
Amic follet valent no perdis temps!

Xip-xap ja sóc aquí, que xip-xap-xop jo ja t’he sentit!
Au agafa’t ben fort i oblida aquesta dissort.

Amic follet valent, mostra els teus encantaments.
Amic follet valent no perdis temps!


LA COLLA DEL FOLLET  VALENT 
     (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll

Som els de la colla del follet valent,
som els de la colla que estima la gent,
no tenim por de la nit ni la foscor del bosc.

Vine, vine amb nosaltres
Vine, vine amb nosaltres perquè:

Som els més petits de tots els animals,
si ens agafes amb dos dits ens pots fer mal,
la nostra força és la que portem a dins del cor.

Ben units i alegres sempre ens trobaràs
Les llumetes al capvespre s´encendran
Vine amb nosaltres, no deixis mai aquest CAMÍ. CAMÍ, CAMÍ !
 
LA TERANYINA 
   (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll

Teranyina, forta i fina,
ets l´enganxina dels meus enemics.
Descabdellant i enfilant vas teixint al voltant,
el fil que em dóna el menjar,
el fil que els vol atrapar. 
Teranyina, forta i fina.


NOSTÀLGIA DEL FOLLET
     (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll


Tot sol em trobo enmig del fred i de la gelada
la neu m´acompanya.

Quan els meus pares em despertaven de bon matí
ja el sol despuntava.



ELS ANIMALETS DEL BOSC 
    (El follet Valent)

Música: Núria Juanet
Lletra: Clara Ripoll


Quan la formigueta es calça les botetes,
I la marieta no troba els seus botons.

Aranya dolenta no et facis la valenta,
ves desant el fil que som aquí.

La vespa ratllada espolsa bé les ales,
l’escarabat bum bum ja repica el seu timbal.

Aranya dolenta no et facis la valenta,
vés desant el fil que som aquí.


UN AMIC MÉS
    (El follet Valent)



Música: Núria Juanet

Lletra: Clara Ripoll





Cada fil un amic per poder cantar i jugar

un estel en la nit i agafant-nos de la ma,



Trai- lai ,  ballarem al ritme del follet



Trai-lai-la ,  a la colla ja tenim UN AMIC MÉS.



Som els de la colla del Follet Valent,

som els de la colla que estima la gent

No tenim por de la nit ni la foscor del bosc.



Vine, vine amb nosaltres

Vine, vine amb nosaltres perquè:



Som els més petits de tots els animals,

si ens agafes amb dos dits ens pots fer mal,

la nostra força és la que portem a dins del cor.



Ben units i alegres sempre ens trobaràs

Les llumetes al capvespre s´encendran
Vine amb nosaltres, no deixis mai aquest CAMÍ. CAMÍ, CAMÍ !



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Existeixen diferents tipus de veus, la femenina, la masculina i la veu infantil! 
I totes elles sonen molt diferent!








--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Aquesta és la familia de les notes musicals, nosaltres ja coneixem 
TOTA L'ESCALA!






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





INSTRUMENTS DE  VENT




FLAUTA TRAVESSERA
CLARINET
TROMPETA



SAXOFÒN



TUBA


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


La NEGRA, les CORXERES, el SILENCI DE NEGRA, la BLANCA i el SILENCI DE BLANCA són Figures Musicals! Aprenem a picar-les barrejades!








--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



INSTRUMENTS DE  CORDA



GUITARRA

VIOLÍ


PIANO


ARPA

CONTRABAJO




 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Els nens de 2n hem après a ballar el Patatuf








--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


LA TARDOR

Ja ha arribat la tardor,

és el temps de les castanyes.

Ja ha arribat la tardor,

i el bosc ens dóna pinyons.



Menjarem moltes castanyes,

trencarem petits pinyons.

Menjarem moltes castanyes,

trencarem petits pinyons.





Ja ha arribat la tardor,

estiu ha quedat enrera

ja ha arribat la tardor 

i no tindrem mes calor



l'estiu ha quedat enrera

i no tindrem més calor

l'estiu ha quedat enrera

i no tindrem més calor





Ja ha arribat la tardor 

i els arbres ja gorguejen

Ja ha arribat la tardor

i les fulles van caient 



fulles grogues, fulles seques

que se les emporta el vent 

fulles grogues, fulles seques

que se les emporta el vent










--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




RECORDEU: 
Dia de la cantata: Dimecres 18 de març de 2015 a les 11:15h
Lloc: Auditori de Sant Cugat
Preu de les entrades: 1€ cadascuna

Quan i on comprar-les:  Del 24 de febrer al 17 de març a l’Oficina de Turisme de Sant Cugat i per Internet.


COMENCEM A ESTUDIAR LA CANTATA

A partir d'ara començarem a penjar les lletres i les cançons de la cantata. Recordeu que quan estigueu estudiant les cançons no tingueu els papes i les mames al davant, doncs és una sorpresa que hem de guardar pel gran dia!

5- Cançó del negociant

4- Cançó del vanitós

Com més ho miro i remiro és a mi mateix que admiro.

3- Cançó del rei


2- Cançó de la rosa

1- Cançó del xai



XII CANTATA INFANTIL DE SANT CUGAT

Com molts ja sabeu, cada any, els nens i nenes de 2n de Sant Cugat preparen una cantata.
Ben aviat començarem a treballar-la, però el més important és que us reserveu aquest gran dia: Dimecres 18 de març de 2015 al matí (encara no sabem el torn) al Teatre Auditori de Sant Cugat.

HEM APRÈS EL BALL DE SANT FERRIOL








SIMFONIA DE LES JOGUINES de MOZART

Mireu i escolteu atentament, descobrireu tres instruments que no solen estar en una orquestra.



Simfonia de les joguines from Riki Gimi on Vimeo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada