TORNEM D'UNES VACANCES DIFERENTS!
Primera setmana del tercer trimestre després d'unes vacances diferents. Segur que hem après moltes coses, hem jugat, hem cantat i ens ho hem passat d'allò més bé!
Us animo a seguir repassant, cantant i ballant les cançons de la cantata, fins que us les sapigueu totes súper!
Us deixo l'enllaç on trobareu les lletres i els àudios.
https://sites.google.com/xtec.cat/batega/sant-cugat-batega/cantata
Gaudiu de la música!!
BONES VACANCES DE SETMANA SANTA!
Aquests dies són especials, estem de vacances!!!
Podeu seguir practicant les cançons de la cantata, són ben xules.
A més a més, us deixo una cançó de la primavera, de ben segur que us sonarà. Balleu, canteu i gaudiu molt!!!
Flors i violes- La pegatina
PREPAREM LA CANTATA "AVENTURES SENSE SORTIR DE CASA"
AVENTURES
SENSE SORTIR DE CASA
Cantata
per a cor infantil, veu i piano.
Text
de la narració i poemes: Núria Albertí.
Música:
Eva Ugalde Àlvarez.
SCIC
Secretariat del Corals Infantils de Catalunya.
Dedicada
a les àvies i als avis.
1.
LA MEVA
ÀVIA
La meva àvia sempre, ens deixa
jugar,
a sota la taula, a sobre el sofà.
Ella fa els ulls grossos, quan correm descalces,
ii si amb el telèfon, fem trucades falses.
La meva àvia sempre, ens deixa
jugar,
a sota la taula, a sobre el sofà.
Ens deixa un tricicle, que era dels seus fills;
deixem derrapades, corrent com conills.
La meva àvia sempre, ens deixa
jugar,
Però sap que al saló no cal netejar;
amb els nostres jocs de fet i amagar.
La meva àvia sempre, ens deixa
jugar,
a sota la taula, a sobre el sofà. (*2)
2.
ELS PÈLS
DEL NAS
La claca del meu avi, pot semblar
un pèl dispersa
però sobre els pèls del nas, sempre
et dona conversa.
Diu que quan era jove, s’hi feien glaçons,
les nits fredes i obagues, allargats com mitjons.
La claca del meu avi, pot semblar
un pèl dispersa
però sobre els pèls del nas, sempre
et dona conversa.
Ara diu que detecten quan l’àvia fa pastissos.
Se li enrosquen com trenes i li pugen fent rissos
(X2)
Diu que quan era jove, s’hi feien glaçons,
les nits fredes i obagues, allargats com mitjons.
La claca del meu avi, pot semblar
un pèl dispersa
però sobre els pèls del nas, sempre
et dona conversa.
3. BUGADA XIFRADA
Jo sospito que l’àvia és un agent secret
Quan estén la bugada amb el primer solet.
Hi veig sempre un esquema: els llençols els darrers,
Mitjonets en parelles, calçotets els primers.
Colors foscos i clars segueixen un patró
per enviar un missatge cap a un altre balcó.
Quan puja una veïna a mi no em sorprèn gens;
i parlen a la cuina dels seus nous moviments.
És una àvia perfecta,
ningú sospita gens!
Jo vull ser algun dia un més dels seus agents.
4. EL CABÀS DE L’ÀVIA
M’agrada comprar al mercat
portant el cabàs a l’àvia.
Tot ho duu classificat,
jo la considero sàvia.
De palla, gran, tot trenat,
jo l’hi porto fins a plaça.
Però, quan el té carregat,
jo no puc ni fer una passa.
(X2)
5. CURSES D’ASCENSOR
La casa dels avis té un vell ascensor
amb portes de fusta i un senzill motor.
Pitges per cridar-lo un botó vermell,
i sonen les cadenes com un cascavell.
Qui va per l’escala et pot saludar:
a veure qui arriba el primer al replà!
(X2)
6.
EL SECRET DE DARRERE EL
QUADRE
És
la nit de Nadal,
els
grans fan el sopar
I
els petits contemplem una mosca volar.
Els
adults quan s’entaulen
xerren tots, quin popurri.
Mentre
els petits, callats, posem cara de murri.
Algú
ha caçat la mosca
fent
com un entrepà.
Darrere
la pintura
no
s’ha pogut escapar!
Algú
ha caçat la mosca
fent
com un entrepà.
Darrere
la pintura
no s’ha pogut escapar!
Mirem
el quadre antic
com el qui vetlla un mort
Si
avui no ens descobreixen serà qüestió de sort.
L’any
següent rere el quadre
el
secret conservat:
Un
cadàver de mosca intacte, dissecat!
7. LES ULLERES DE L’AVI
L’avi
va perdre les ulleres
mentre
collia pomes i peres.
Hi
havia tanta feina a l’hort
que
no s’adonà de la seva sort.
Però
quan passà el motocultor
en sentir “crec” cridà amb esglai: Oh, no!
Li
van comprar unes de plàstic, li va semblar fantàstic.
Perquè
li cauen molt sovint,
tant
si va pel camp o a casa llegint.
Però
jo em pregunto:
si les ulleres no hagués destruït, “amb sol i
aigua haguessin florit.”
L’avi
va perdre les ulleres
mentre
collia pomes i peres.
L’avi
va perdre les ulleres
mentre
collia pomes i peres.
8.
EL VELL PIANO
A
casa els avis, en un racó,
hi
ha un vell piano que ens fa a tots por.
Amb
tecles grogues que semblen ossos,
amb
teranyines, quasi cau a trossos.
Quan
toquem sona desafinat;
la
partitura ja s’ha inventat!
A
tota peça fa un encanteri:
donant-li
un aire ple, ple, ple de misteri,
ple,
ple, ple de misteri,
ple,
ple, ple de misteri!
9.
LA RÀDIO MÀGICA
Hi
ha una ràdio antiga en el menjador,
alta
i gegantina, quina diversió.
Algun
cop sentim codis misteriosos,
missatges
secrets i sons tremolosos.
Cada
sintonia és una sorpresa.
Són
veus de la Xina! Jo mai no l’he entesa.
De
vegades sonen sorolls ben estranys,
músiques
antigues que tenen molts anys.
Un
dia les ones vindran de l’espai.
Són
extraterrestres! Direm amb esglai.
Són
extraterrestres! Direm amb esglai.
ESTEM ACABANT DE PREPARAR LA CANTATA "LA FADA DE DRINGUEN DINGUE"!
El proper 25 d'abril els infants de segon anirem al Teatre-Auditori de Sant Cugat per interpretar la cantata d'aquest curs anomenada "La fada de Dringuen Dingue". Us esperem!! Molta música :)
COMENCEM A PREPARAR LA CANTATA
" Boix el bruixot"!!!
Aquest any ens toca preparar una cantata ben xula sobre un bruixot al que no li agrada gens que les ciutats estiguin dividides per muralles i per colors. Què passarà? Ho descobrireu a l'abril al Teatre- Auditori on podreu anar a veure als vostres fills i filles actuar. Serà tot un espectacle!
COMENCEM A PREPARAR LA CANTATA!!
Aquest any els alumnes de 2n anirem a l'abril a l'Auditori de Sant Cugat i farem una cantata anomenada "La Clàudia sol té un do". Ja hem començat a preparar-la. Us deixem la lletra, així podreu repassar-les a casa. Anirem afegint cançons a mesura que les anem treballant a classe.
En el següent enllaç podeu trobar els vídeos de les cançons per poder assajar-les amb música, així com les bases musicals.
vídeos:
https://sites.google.com/site/personalantonimiralpeix/la-claudia-sol-te-un-do/videoteca
bases musicals (entrar dintre de la carpeta "So de la Cantata"
https://sites.google.com/site/personalantonimiralpeix/la-claudia-sol-te-un-do/zona-d-assaig
1.
La Clàudia Sol
Jo sóc, la Clàudia
de les claus
que dringuen tot el
dia,
la que les penja en
els seus claus
i els dóna l’alegria.
I duc tirabuixons bufons
en comptes d’una
trena,
i sabatetes amb
talons
com una bona nena.
Jo sóc, la Clàudia
de les claus
que dringuen tot el
dia,
la que les penja en
els seus claus
i els dóna
l’alegria.
Dec ser la clau que obre més panys,
la de penjar a la porta,
la que té vida d’anys i panys
i la salut més forta.
Jo sóc, la Clàudia de les claus.
Jo sóc, la Clàudia de les claus
que dringuen tot el
dia,
la que les penja en
els seus claus
i els dóna l’alegria.
I duc tirabuixons bufons
en comptes d’una
trena,
i sabatetes amb
talons
com una bona nena.
Jo sóc, la Clàudia
de les claus
que dringuen tot el
dia,
la que les penja en
els seus claus
i els dóna
l’alegria.
Dec ser la clau que obre més panys,
la de penjar a la porta,
la que té vida d’anys i panys
i la salut més forta.
Jo sóc, la Clàudia de les claus.
2. El Do (cànon)
Com sap tothom al meu voltant,
jo tinc el do d’anar al davant.
Tinc ànima de comandant
i faig marxar el que viu dubtant.
I déu ni do si sóc brillant
quan vull portar la veu cantant.
Perquè, sabeu?, gent xica o gran,
jo tinc el vell poder del cant
Jo, jo tinc un do
Jo, jo tinc un do
3. Fa (Salsa / Txa-txa-txa)
I per què no faig
dringar
aquest nom, aquest
nom
que estic cert que
ha d’agradar
A tothom, a tothom?
Jo dec ser si fa o
no fa
com tothom, com
tothom
a pesar del so que
fa
el meu nom, el meu
nom.
I per què no faig
dringar...
Senyoreta, vull
cridar
el meu nom, el meu
nom
per poder sentir
com fa
bé a tothom, be a
tothom!
I per què no faig dringar...
4. Si bemoll (heavy/rock)
Ni sí ni no ni ni:
no, no, no sóc
així.
Si sóc un si o no
fa de mal dir,
senyor.
Ni sí ni no, ni ni:
sí, sí, jo sóc així
Ni sí ni no ni ni.
* Sona música (improvisacions dels instruments)
Ni sí ni no ni ni:
no, no, no sóc
així.
No sóc un trist be
moll
jo sóc un si
bemoll.
Ni sí ni no, ni ni:
sí, sí, ja us dic
que sí.
Ni sí ni no ni ni.
Ni sí ni no ni ni.
5. Silenci (cànon)
És el xicot més
reservat
de tot el barri i
la ciutat.
Més fràgil que la
porcellana
té por del nang
d’una campana
I és que es tan fi
i tan delicat
que si el crideu ja
l’heu trencat.
*La
primera volta la cantem tots junts tota seguida, la segona volta la farem a
cànon.
6.
La (Sardana)
Canteu
sempre la la la
la
cançó que fa ballar,
la
la la que fa xalar,
la
que fa la la la la!
Si
sabeu la la la la
la
que sempre fa xiular
la
la la que fa saltar
no
deixeu de cantar-la.
Soneu
sempre la la la
la
tornada d’engrescar
la
la la de celebrar,
la
que fa la la la la!
Si
sabeu la la la la
la
que sempre fa xiular
la
la la que fa saltar
no
deixeu de cantar-la.
Soneu
sempre la la la
la
tornada d’engrescar
la
la la de celebrar,
la
que fa la la la la!
7.
Re *
Ser re o no re, vet
a qui el què.
Va
anar de què que no fos re:
Va
anar de què que no fos re:
No
vaig poder trencar l’alè,
Ni
em vaig saber quedar serè.
És
que hi ha re com saber el què?
No
vaig poder trencar l’alè,
Ni
em vaig saber quedar serè.
És
que hi ha re com saber el què?
Ser re o no re, vet
a qui el què.
*La
primera i la última frase són recitades no cantades. Les altres tres estrofes
es fan seguides dues vegades.
8.
Mi *
Què deu ser el que
em passa a mi,
que a tota hora
vull ser jo?
Què de ser el que
em passa a mi,
que a tota hora
vull ser jo?
Però com podré ser
jo,
si a tot hora em
diuen mi? (x4)
*Es
repeteix dues vegades sencera
9.
Sol
Visc amb tanta
companyia
que no estic mai
sol,
ni tan sols quan
algun dia
duc vestit de dol.
Quan encaro
porteria,
sempre marco gol,
i, amb la meva
gosadia,
enlluerno el sol.
10.
Les figures
Rodona, blanca o
negra
canvia molt la vida
si dus la barretina
de l’una o l’altra
mida.
Rodona, blanca o
negra
no pots tornar
endarrere
si vas per la
cuneta
al pas de la
corxera
Rodona, blanca o
negra
si et poses una
semi,
tots els companys
de cursa
diran a cor “Anem-hi!”
Rodona, blanca o
negra
Rodona, blanca o negra
Rodona,
blanca o negra
canvia molt la vida
si dus la barretina
de l’una o l’altra mida.
11.
El ball de Sant Ferriol
Jo i el pastor
que vivíem
d’amoretes;
Jo i el pastor
Que vivíem de
l’amor.
Ara ve Sant
Ferriol,
ballarem si Déu ho
vol,
el qui toca el
tamborino
ha perdut el
flabiol.
Era un pastor
que en tenia tres
ovelles,
era un pastor
que tenia un
penelló
Ara ve Sant
Ferriol,
ballarem si Déu ho
vol,
el qui toca el
tamborino
ha perdut el flabiol.
12. Les paraules i les notes
(Ho diem parlat. Nosaltres fem el que
està en negreta i subratllat)
Paraules, notes
S’acosten, s’allunyen
Paraules, paraules
Notes, notes
S’acosten, s’allunyen
És el ball, de la cançó
(cantat
i tots)
Les paraules i les notes que s’escriuen al paper
són la gresca i l’alegria de l’escola i el carrer.
Les paraules surten vives de la boca de tothom,
i les notes se’ls abracen demanant que el posis nom.
Les paraules i les notes descobreixen nous camins
i s’hi perden i es transformen tant per fora com per dins.
Les paraules i les notes fan un pas i un saltiró;
tant s’acosten com s’allunyen en el ball de la cançó.
Faci sol o faci lluna,
la cançó que fa niu al vent;
canti ocell o canti branca,
tot es mou al seu accent. (x2)
Les paraules i les notes que s’escriuen al paper
són la gresca i l’alegria de l’escola i el carrer.
Les paraules surten vives de la boca de tothom,
i les notes se’ls abracen demanant que el posis nom.
Les paraules i les notes descobreixen nous camins
i s’hi perden i es transformen tant per fora com per dins.
Les paraules i les notes fan un pas i un saltiró;
tant s’acosten com s’allunyen en el ball de la cançó.
Faci sol o faci lluna,
la cançó que fa niu al vent;
canti ocell o canti branca,
tot es mou al seu accent. (x2)
(Ho diem parlat. Nosaltres fem el que
està en negreta i subratllat)
Paraules, notes
S’acosten, s’allunyen
Paraules, paraules
Notes, notes
S’acosten, s’allunyen
És el ball, de la cançó (aquesta
frase final és diferent, més llarga)
EL CONCERT DE NADAL S'APROPA...
I ja estem preparant les cançons que cantarem.
Aquest any, ens convertirem en uns roquers amb molt de ritme!!
Aquí teniu el vídeo per escoltar-la i assajar-la si us ve de gust. La lletra la teniu a la classe i podeu portar-vos-la quan volgueu a casa. Recordeu, però, que no la farem taaan ràpida :)
QUÈ HEM APRÈS I POT SORTIR A LA PROVA?
1. La diferència entre la pulsació i el ritme
La pulsació és el cor de la cançó, batega sempre igual (pot anar més ràpida o més lenta) i no es para ni a les pauses ni en els silencis.
El ritme, en canvi, és diferent en cada cançó. L'escric amb les negres, les blanques, els silencis de negra i les corxeres.
2. Ritmes que hem de saber com es diuen i quantes pulsacions valen. Haurem d'omplir compassos amb aquests ritmes i també de reconèixer quin ritme està sonant tot fent un dictat de ritmes.
3. Reconèixer les notes do, mi, sol i la. (Potser haurem d'escriure quines notes apareixen en el pentagrama, potser apareixeran el nom de les notes i les haurem de dibuixar en el pentagrama).
4. Saber quin instruments són els següents i a quina família pertanyen: FAMÍLIA DE CORDA.
També cal saber com sonen. Podeu buscar audicions d'aquests instruments al youtube.
MOLT BONES VACANCES PETITS MÚSICS!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CANTATA 2016 - "EL FOLLET VALENT"
FELICITATS A TOTS ELS NENS I NENES DE 2n PER AQUESTA MAGNÍFICA CANTATA!!! HO VAU FER FANTÀSTIC!!
Aquí podeu escoltar els audios amb veus i sense veus
Aqui teniu les lletres de les cançons:
SÓC EL FOLLET
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Ara escolteu la història del follet
savi sense por, menut i despert.
Sóc el follet, sol en mig de la nit,
Busco la pau, vinc a fer nous amics.
SEMPRE ALERTA
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Jo que sóc a tot arreu,
sempre estic alerta dins del bosc,
tant de dia com de nit,
els animalets em poden trobar aquí.
Sempre duc al meu sarró,
unes castanyetes de la sort,
si les llenço d´un sol cop,
el perill s´esborra, ai! Ves quin tresor.
Quan tinc ganes de sopar
prenc una fulleta de la col,
si després em ve la son,
faig sonar campanes dins del meu bressol.
FLIC-FLAC-FLOC
(El follet
Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Flic-flac no puc volar, que flic-flac-floc em pesen les ales
au! veniu-me a ajudar, l’aigua se’m vol empassar.
Amic follet valent, mostra els teus encantaments.
Amic follet valent no perdis temps!
Xip-xap ja sóc aquí, que xip-xap-xop jo ja t’he sentit!
Au agafa’t ben fort i oblida aquesta dissort.
Amic follet valent, mostra els teus encantaments.
Amic follet valent no perdis temps!
LA COLLA DEL FOLLET VALENT
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara Ripoll
Som els de la colla del follet valent,
som els de la colla que estima la gent,
no tenim por de la nit ni la foscor del bosc.
Vine, vine amb nosaltres
Vine, vine amb nosaltres perquè:
Som els més petits de tots els animals,
si ens agafes amb dos dits ens pots fer mal,
la nostra força és la que portem a dins del cor.
Ben units i alegres sempre ens trobaràs
Les llumetes al capvespre s´encendran
Vine amb
nosaltres, no deixis mai aquest CAMÍ. CAMÍ, CAMÍ !
LA TERANYINA
(El follet
Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Teranyina, forta i fina,
ets l´enganxina dels meus enemics.
Descabdellant i enfilant vas teixint al voltant,
el fil que em dóna el menjar,
el fil que els vol atrapar.
Teranyina, forta i fina.
NOSTÀLGIA DEL FOLLET
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Tot sol em trobo enmig del fred i de la gelada
la neu m´acompanya.
Quan els meus pares em despertaven de bon matí
ja el sol despuntava.
ELS ANIMALETS DEL BOSC
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Quan la formigueta es calça les botetes,
I la marieta no troba els seus botons.
Aranya dolenta no et facis la valenta,
ves desant el fil que som aquí.
La vespa ratllada espolsa bé les ales,
l’escarabat bum bum ja repica el seu timbal.
Aranya dolenta no et facis la valenta,
vés desant el fil que som aquí.
UN AMIC MÉS
(El follet Valent)
Música: Núria
Juanet
Lletra: Clara
Ripoll
Cada fil un amic per poder cantar i jugar
un estel en la nit i agafant-nos de la ma,
Trai- lai , ballarem al ritme del follet
Trai-lai-la , a la colla ja tenim UN AMIC MÉS.
Som els de la colla del Follet Valent,
som els de la colla que estima la gent
No tenim por de la nit ni la foscor del bosc.
Vine, vine amb nosaltres
Vine, vine amb nosaltres perquè:
Som els més petits de tots els animals,
si ens agafes amb dos dits ens pots fer mal,
la nostra força és la que portem a dins del cor.
Ben units i alegres sempre ens trobaràs
Les llumetes al capvespre s´encendran
Vine amb
nosaltres, no deixis mai aquest CAMÍ. CAMÍ, CAMÍ !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Existeixen diferents tipus de veus, la femenina, la masculina i la veu infantil!
I totes elles sonen molt diferent!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTA L'ESCALA!
FLAUTA TRAVESSERA
CLARINET
TROMPETA
TUBA
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
La NEGRA, les CORXERES, el SILENCI DE NEGRA, la BLANCA i el SILENCI DE BLANCA són Figures Musicals! Aprenem a picar-les barrejades!
INSTRUMENTS DE CORDA
CONTRABAJO
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Els nens de 2n hem après a ballar el Patatuf
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LA TARDOR
Ja ha arribat la tardor,
és el temps de les castanyes.
Ja ha arribat la tardor,
i el bosc ens dóna pinyons.
Menjarem moltes castanyes,
trencarem petits pinyons.
Menjarem moltes castanyes,
trencarem petits pinyons.
Ja ha arribat la tardor,
estiu ha quedat enrera
ja ha arribat la tardor
i no tindrem mes calor
l'estiu ha quedat enrera
i no tindrem més calor
l'estiu ha quedat enrera
i no tindrem més calor
Ja ha arribat la tardor
i els arbres ja gorguejen
Ja ha arribat la tardor
i les fulles van caient
fulles grogues, fulles seques
que se les emporta el vent
fulles grogues, fulles seques
que se les emporta el vent
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dia de la cantata: Dimecres
18 de març de 2015 a les 11:15h
Lloc: Auditori
de Sant Cugat
Preu de
les entrades: 1€
cadascuna
Quan i
on comprar-les: Del 24 de febrer al 17 de març
a l’Oficina de Turisme de Sant Cugat i per Internet.
COMENCEM A ESTUDIAR LA CANTATA
A partir d'ara començarem a penjar les lletres i les cançons de la cantata. Recordeu que quan estigueu estudiant les cançons no tingueu els papes i les mames al davant, doncs és una sorpresa que hem de guardar pel gran dia!
5- Cançó del negociant
4- Cançó del vanitós
Com més ho miro i remiro és a mi mateix que admiro.
3- Cançó del rei
2- Cançó de la rosa
1- Cançó del xai
XII CANTATA INFANTIL DE SANT CUGAT
Com molts ja sabeu, cada any, els nens i nenes de 2n de Sant Cugat preparen una cantata.
Ben aviat començarem a treballar-la, però el més important és que us reserveu aquest gran dia: Dimecres 18 de març de 2015 al matí (encara no sabem el torn) al Teatre Auditori de Sant Cugat.
HEM APRÈS EL BALL DE SANT FERRIOL
SIMFONIA DE LES JOGUINES de MOZART
Mireu i escolteu atentament, descobrireu tres instruments que no solen estar en una orquestra.
Simfonia de les joguines from Riki Gimi on Vimeo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada